luni, 4 octombrie 2010

Muffins cu migdale



M-a lovit rau de tot muffins-maniaaa... Da, pentru ca nu mai vreau sa cumpar fel de fel de briose din comert pentru ca, contin exagerat de multe EEE-uri....
O reteta fara faina de griu si la care putem folosi albusuri ramase de la alte retete.
Deci, ingrediente pentru 6 bucati:
  • 140 g de migdale
  • 58 g de zahar pudra
  • 50 g de unt
  • 3 albusuri de ou
  • coaja rasa de la o lamiie
  • o lingura de limoncello (lichior de lamiie)
Pentru decor:
  • 25-30 visine
  • 5-6 linguri zahar
Macinam intii migdalele si le amestecam cu 38 g zahar vanilat, adaugam unntul topit dar rece, amestecam bine ingredientele, adaugam coaja de lamiie si un albus de ou, apoi lichiorul de lamiie si amestecam bine ingredientele.
Separat in alt castron, zbatem bine cele doua albusuri ramase impreuna cu zaharul vanilat (20 g)  o compozitie ca de bezea, rasturnam albusurile peste compozitia cu migdale, iar cu ajutorul unei linguri amestecam delicat ingredientele, ungem cu unt topit formele de muffins si cu lingura impartim compozitia in mod egal in toate cele 6 forme. 
Bagam tava in cuptorul preincalzit la 180 de grade, pentru cca 18 minute.
Scoatem de la cuptor si lasam sa se raceasca bine, pentru ca sint fragede, le rasturnam (iar cu aceasta reteta ma pot lauda ca am inaugurat noua forma de silicon "floarea soarelui")


intre timp, intr-un vas micut punem visinele (ale mele erau congelate), adaugam zaharul punem pe foc, pina vom obtine un frumos sirop de visine. De obicei folosesc visine in sirop cumparate, dar cum un borcanel de 300 g costa aproape 10 euro, m-am dat la visinele aduse din tara, decoram fiecare muffins cu cite o visina si cu cite o lingura de sirop.
Atentie, siropul trebuie sa fie rece, altfel riscam sa se rupa muffins-urile. O poza cu toata echipa decorata


inca o poza cu "individul" dulce si un consiliu: faceti portie dubla, altfel riscati doar sa gustati din ele, cum am patit eu, ca restul le-a adjudecat printesa familiei.


4 comentarii:

  1. Ce frumosi sunt...:(((...dar eu nu pot sai fac ca mi sa stricat cuptorul...uff...beh pana 1a alta ati copiez reteta si cand si daca voi avea 1 alt cuptor tre sa ai fac ca sunt tare curioasa....:D.Te ambratisez si ati multumesc mult de comentariul tau la mine...te pupic si ati urezo o seara placuta

    RăspundețiȘtergere
  2. Imi pare rau ca ti s-a stricat cuptorul, dar sint sigura ca atunci cind o sa ai unul nou, ne vei incinta cu minunate retete. Pupici si o seara placuta !

    RăspundețiȘtergere
  3. Arata minunat. Forma in care le-ai facut au un tipar interesant, ca merg si fara decor.

    RăspundețiȘtergere
  4. Miki, vorba vine ca le-am decorat... Ai dreptate ca merg si fara, ca arata bine forma, dar in combinatie cu visinile au un gust divin.

    RăspundețiȘtergere

Acest blog nu permite comentariile anonime si necivilizate !

Va multumesc !