duminică, 22 aprilie 2012

Friptura de miel


Fripturica din imagine, frageda si delicioasa, a tronat pe masuta noastra in ziua de paste.
Ingrediente necesare:
  • o pulpa de miel de 1,5 kg
  • 3 catei de usturoi
  • un morcov
  • o jumatate de tulpina de telina
  • 12 frunze de menta
  • un pahar vin alb
  • ulei de masline
  • piper
  • sare
Intii de toate, spalam bucata de carne, o tamponam cu hirtie absorbanta, o asezam intr-un vas yena. Separat, curatim usturoiul, spalam frunzele de menta si impreuna cu doua linguri de ulei de masline, le maruntim/mixam, dar nu prea marunt, apoi cu compozitia obtinuta ungem bucata de carne. Carnea mea a fost taiata bucati mari de domnul macelar. Am acoperit cu o foaie transparenta si am lasat carnita la marinat, pina a doua zi. Daca nu va place gustul de miel, faceti un "masaj" bucatii de carne cu un pic de ulei apoi cu o ceapa maruntita bine, bine... o lasati asa pentru cel putin o ora.
Dar sa continui cu reteta...
Curatim, spalam si taiem feliute grosute, morcovul si telina, apoi le asezam in tava peste bucata/bucatile de carne. Presaram un pic de sare, piper dupa gust, o imbatam cu paharul de vin alb, un firicel de ulei de masline deasupra,


acoperim cu foaie de aluminiu si... bagam tava in cuptorul preincalzit la 200 de grade pentru cel putin o ora jumatate, dar din cind in cind, mai intoarcem carnea pe ambele parti. Dupa ce a trecut o ora jumatate, dam la o parte foaia de aluminiu si lasam sa se absoarba un pic sosul din tava si carnea sa se rumeneasca, tot asa o intoarcem pe ambele parti. Scoatem tava din cuptor, asezam pe platou, peste carne punem cu lingura, sosuletul din tava si... servim cu cartofi la cuptor sau salata. E mai buna fripturica acompaniata de cartofi, dar noi am preferat salata.
Pofta buna !


24 de comentarii:

  1. O bunatate! Chiar daca am mancat recent ,tot poftesc! Data viitoare o sa incerc si eu cu menta, eu pun rozmarin. Am facutanul asta nitica friptura doar pentru mine, ai mei nu le place.
    ciao..o duminica placuta!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nico, noi mincam carnita de miel, chiar daca domnisoara nu prea vroia, o bucatica tot a trebuit sa guste... Pupici !

      Ștergere
  2. N-am incercat cu menta pana acum. in schimb imi place tare cu rozmarin ;) Pupici

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Antonina, anul trecut am facut cu rozmarin, anul asta am primit de la domnisoara din dotare, doua reviste cu retete, printre care era si friptura cu menta, delicioasa, dar sa stii ca nu se simte gustul... Pupici !

      Ștergere
  3. Mie imi place tare mult carnea de miel si sunt convinsa ca si al tau a fost delicios!
    O duminica cu mult soare iti doresc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu as minca des carnita de miel, daca as avea... Pupici si o duminica minunata sa ai ! Noi avem soare, dar e vint si frig... brrr...

      Ștergere
  4. Sunt sigura ca a tronat , arata tare bine !!! ;)
    A mea nu a mai apucat lumina blogului !! :)))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ce simpatica esti, Cat... auzi, lumina blogului..imi place cum ai spus...Pupici si o duminica luminata sa ai !

      Ștergere
  5. Tare bine arata fripturica ta! Mmm, delicioasa!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc, Alexandrina ! Fuse, fuse... dar nu mai e, trebuie sa fac din nou, ca parca mi s-a facut dor de duminica trecuta, pina acum... Pupici !

      Ștergere
  6. Mi-ai facut o poftaaaaaaaaaaaa!Mai am in congelator doua picioare de la mielul de la pasti ,dau fuga sa-l scot si maine-l fac.Pupici!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Aha, si eu mai am o bucata de miel in congelator, dar il mai las vreo citeva zile, apoi ma dau la el... Pupici !

      Ștergere
  7. Ce rumena eee!M-ai facut pofta si ulttimele bucatele apucara azi pe gratar:)Va pup!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Aha, te-am prins... ai facut gratar si nu m-ai invitat !!! Lasa ca fac si eu, dar de 1 mai muncitoresc... Pupici !!!

      Ștergere
  8. Hmmm, nu am mai mancat carne de miel de 2 ani, si tu vrei sa-mi faci in ciuda , nu? Arata tare bine, la noapte am sa visez friptura ta ! :)) Pupici fetelor!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Acum sa-ti mai spun cit e de frageda ?! yamiii... Pupici si o saptamina minunata !

      Ștergere
  9. Am servit si noi la masa de Paste carne de miel.Buna tare!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pai fripturica de miel, e la loc de cinste intr-o zi atit de importanta... Si ai dreptate, buna, buna...

      Ștergere
  10. Chiar daca Pastele a trecut,noi chiar azi am repetat isprava si am mai facut o fripturica de miel asemanatoare cu a ta!!Bun,bun!!Pupicei

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu as minca si la craciun, fripturica de miel, nu doar la paste... carnea e delicioasa si sanatoasa... Pupici !

      Ștergere
  11. Che spettacolo...bravissima!!
    baci

    RăspundețiȘtergere

Acest blog nu permite comentariile anonime si necivilizate !

Va multumesc !